Jak přežít horké letní dny? Máme pro vás několik tipů!

4. 6. 2018 -

Přichází horké letní dny a lékaři nás pravidelně upozorňují, abychom nezapomínali dodržovat pitný režim, protože vysoké letní teploty představují pro lidský organismus velkou zátěž. Kvůli horku jsme vyčerpaní, nesoustředění, špatně spíme a nemáme chuť k jídlu. Zároveň nám hrozí dehydratace. Jak si zachovat chladnou hlavu i to ostatní? Jak připravit tělo na Vedro s velkým V? Přinášíme vám několik typů, jak horké dny přežít ve zdraví a dobré kondici.

Voda je pro lidský organismus nezbytná, zajišťuje látkovou výměnu a dobrou funkci ledvin, jimiž se z těla vylučují škodlivé látky.
Voda je pro lidský organismus nezbytná, zajišťuje látkovou výměnu a dobrou funkci ledvin, jimiž se z těla vylučují škodlivé látky.

1. Pijte

To asi víte i bez nás, ale přesto: v horkých dnech nezapomínejte pít. Kávu ale raději vynechte. Pokud si denní přísun kofeinu nemůžete odpustit, zkuste alespoň ledovou kávu nebo raději frappé. Na rozdíl od klasické černé kávy tolik nedehydratuje a s kostkou ledu vás i příjemně osvěží.

Věděli jste, že: Studené nápoje tělo spíše zahřívají? Jakmile se studený nápoj dostane do trávicího traktu, tělo ho začne zahřívat na tělní teplotu a to způsobí ohřev celého organismu.

Nejlepší volbou pro pitný režim je samozřejmě čistá voda (2-3 l denně). Voda by měla být součástí vašeho pitného režimu, neměla by být však vaším jediným nápojem. Nic nepokazíte ani šťávou z ovoce/zeleniny nebo studeným neslazeným čajem.

Náš tip: Naprostou klasikou je voda s citronem. I tu můžete ovonět bylinkami. Kromě máty a meduňky sáhněte třeba po levanduli. Naplňte džbán vodou, přidejte led a několik rozkvetlých snítek levandule či jiné oblíbené bylinky.

2. Hýbejte se ráno

Běh, cvičení nebo delší vycházky se psem zvládněte už ráno před prací. Snažte se pracovat brzy ráno a ty nejnáročnější úkoly odbavit už v dopoledních hodinách.

3. Pozor na klimatizaci

Klimatizace, jediná spása v tropických vedrech. Jak už dobře víme, ne vždy nám pomáhá. Málokdo dodržuje doporučené nastavení, kdy by mezi venkovní teplotou a vzduchem v chlazeném prostoru neměl být větší rozdíl než 5 °C. Proto to s klimatizací nepřehánějte, přechody z horka do zimy si uženete rýmu nebo angínu.

4. Dopřejte si lehké jídla

Potraviny, které vás zaručeně osvěží, jsou mango, meruňka, vodní meloun. Obzvláště meloun je vhodný k posílení imunity a pročištění těla. Listová zelenina, jako je například špenát, rukola a ledový salát, patří nejen do jarního jídelníčku. Můžeme si ji vychutnat i v létě ve formě různých salátů nebo ji jíst k masu, rybám, kde nám enzymy ze salátů pomohou s trávením masa.

5. Dělejte si častější přestávky

Potřebujete se soustředit na práci celý den? Pak si dopřejte častější přestávky, abyste to vydrželi. Projděte se, někde je možné se uvolnit v parku, ve stínu stromů, na zahrádce. Přitom se napijte, zakousněte do melounu. Náročnější jednání, pokud je to možné, přesuňte na jiný termín, je šance, že počasí bude přijatelnější.

 

Náš tip: Přijďte se osvěžit do vodního relaxačního centra ve VILE ANTOANETA během horkých letních dnů.

Naše vodní relax centrum nabízí vnitřní bazén s protiproudem s výhledem do zahrady. V letních dnech můžete využít sluneční terasy s lehátky. Součástí jsou i whirpool, finská sauna a parní lázeň, které jsou úžasným prostředkem k relaxaci.