Na jaře si náš organismus zaslouží revitalizovat očistou

16. 3. 2020 -

Naše nutriční terapeutka Olga Zbořilová připravila pár drobných rad nejen na jarní detoxikaci, která má velký význam pro metabolismus a jeho očistu, na druhou stranu nemá až tak velký vliv na naše finance.   


Existují různé farmaceutické doplňky i výživové plány, se kterými můžeme zaznamenat větší či menší úspěch. Ve většině případů však postačí se nad stravou a fungováním metabolismu zamyslet.

Základem je pestrá a zdravá strava

1. Pravidelný pitný režim

V průběhu celého dne vypijte cca 3 litry neslazeného nápoje bez bublinek. Pozor na kávu a černý a zelený čaj, které působí silně diureticky (močopudně), tudíž se z pitného režimu odečítají.

2. Pestrá strava bohatá na vlákninu a vitamíny

3. Kvalitní tuky pro vstřebání vitamínů A, D, E, K

Ke konci zimy je potřeba dodat tělu vitamíny, a to jak rozpustné ve vodě (B-komplex, C), tak v tucích (A, D, E K). Nezapomínejme do každého salátu použít kvalitní olej (za studena lisované slunečnicové, dýňové), aby vitamíny rozpustné v tucích měly šanci se vstřebat. Zařazujte i zeleninu vařenou, která sice ztrácí vitamíny díky teplu, ale je neopomenutelná při celkové očistě metabolismu.

4. Omezení soli, cukru a bílé mouky

Odnaučte se zahušťovat pokrmy moukou, zkuste použít vařenou či pečenou zeleninu, místo bílého pečiva a knedlíků a těstovin zařazujte více luštěnin, zeleniny a výrobků z nich.

5. Přestat používat nekvalitní oleje a ztužené tuky

Imunita jde ruku v ruce se zdravým metabolismem. Pokud tedy přestaneme tělo zatěžovat přebytečným množstvím cukru, bílé mouky, soli a přepálenými nasycenými tuky, ale dostatečně jej zavodníme a dodáme mu přirozený zdroj rozpustné i nerozpustné vlákniny, nejen že organismus detoxikujeme, ale rovněž nastartujeme metabolismus.

Tip na jarní jídelníček

SNÍDANĚ

Jáhlová kaše se strouhaným jablkem a vlašskými ořechy.

SVAČINA

Plátek špaldového celozrnného chleba s vařeným vejcem.

OBĚD

Filet mořské štiky kapské, cizrna s šalotkou a řapíkatým celerem.

SVAČINA

Bílý jogurt, mandarinky.

VEČEŘE

Salát z červené řepy s čerstvým sýrem a na sucho opečenými slunečnicovými semínky.

Rádi Vám poradíme

Nevíte si rady ohledně zdravé výživy a chtěli byste poradit od odborníka? 

Kontaktujte naši nutriční terapeutku přes formulář v poradně lékaře. Ukaž poradnu lékaře